پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151393
۷ پيام سخنراني سيد حسن نصرالله
تاریخ انتشار : 1394/02/16 09:01:09
نمایش : 2037
سخنراني مهم شب گذشته دبيرکل حزب ‌الله لبنان ۷ پيام کليدي داشت که يک روزنامه لبناني به آن اشاره کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه السفير لبنان در مطلبي به بررسي پيام‌ هاي سخنراني ديشب سيد حسن نصر الله دبير کل حزب‌ الله لبنان اشاره و تأکيد کرد که اولين پيام اين بود که اگر سعودي‌ها توانستند با استفاده از زور تسلط خود را در سوريه و عراق و حتي لبنان ايجاد کنند، خواهند توانست بر معادله ‌هاي سياسي يمن نيز با استفاده از قدرت نظامي فايق آمده و تسلط خود را تحت پوشش شعارهاي مبارزه با حوثي ها و ايران در اين کشور بگسترانند.

پيام دوم اين بود که موفقيت آمريکايي‌‌ها در تکميل پروژه فدرالي و تجزيه عراق منجر به سرايت اين پروژه به سوريه و يمن و لبنان و حتي عربستان سعودي و دولت‌هاي حاشيه خليج فارس مي‌‌شود، به ‌اين‌ ترتيب نسخه اي از جنگ ‌هاي ۱۰۰ ساله جديد بين دولت‌ هاي کوچک منطقه بر اساس مباني فرقه اي و نژادي و مذهبي ايجاد خواهد شد.

السفير سومين پيام سخنراني نصرالله را اين نکته دانست که درگيري‌‌هايي که حزب ‌الله لبنان در قلب سوريه انجام مي‌دهد و به ميدان‌‌هاي جنگ جديد اين کشور منتقل شده است ، درگيري‌‌هاي براي دفاع از لبنان و تمامي منطقه است، دليل اين سخن اين است که خطر تروريسم در شرايطي که دولت سوريه سقوط نکرده است، تمامي مرزهاي شرقي لبنان را درنورديده است، چه برسد به اينکه دولت سوريه سقوط کند و گروه‌هاي تکفيري بر اين کشور مسلط شوند؟

پيام چهارم پيام اطمينان به مردم سوريه است مبني بر اينکه مقاومت و متحدان روسي و ايراني ، اين کشور را رها نکرده‌اند و مانند گذشته در آينده نيز به گزينه سوريه متعهد باقي خواهند ماند.

پنجمين پيام اين است که جبهه‌هاي متعدد منطقه با هم مرتبط است و سرنوشت آينده آن‌ ها يکي است و تحت هيچ بهانه‌ يا توجيهي از جمله شعارهاي "اول لبنان" و "اول فلسطين" نمي ‌توان گزينه‌‌ها در مناطق مختلف را گزينه‌ هايي مذهبي خواند.

پيام ششم خطاب به گروه‌ هاي تروريستي است که جنگ پيش‌دستانه را با ابزارهاي مختلف به راه انداختند و رسانه‌هايي که سعي دارند ساعت موعود درگيري ها در بخش هاي مختلف را تعيين کنند، پيام اين است که حزب ‌الله لبنان با وجود آماده‌ سازي هاي علني ، موضع رسمي خود در مورد جنگ قلمون را نه در زمينه زمان و نه در باب ابعاد زماني و مکاني و سقف و اهداف و مراحل آن اعلام نکرده است؛ چرا که اين عمليات وقتي آغاز شود، خودش از خود سخن مي ‌گويد و خود را با نتايجي که محقق مي‌ کند و پيامد هاي مثبتي که در ساير جبهه ها دارد، به ديگران تحميل خواهد کرد.

هفتمين و آخرين پيام سخنراني ديشب سيد حسن نصر الله از ديدگاه روزنامه السفير لبنان اين است که بايد کينه‌ها و حساب‌هاي گروهي و فرقه‌اي کنار گذاشته شود و همه به سمت راهکارهاي حمايت از کشور حرکت کنند. اين پيام در درجه اول متوجه جريان المستقبل و سعد حريري رئيس آن است، لبنان با تهديدات فرضي مواجه نيست، بلکه با تجاوزات روزانه نظامي و امنيتي مواجه است و همه بايد براي مستحکم ‌تر کردن لبنان و مرزهاي اين کشور همکاري کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html